Hur skapar man en ny användare i SOLIDWORKS PDM?

Öppna ”Administration” verktyget och logga in i valvet som ”Admin”, eller som en annan användare som har behörigheten ”Can Administrate Users”.

Du hittar ”Administration” verktyget genom att gå till en dator som har SOLIDWORKS PDM installerat och sedan Start-menyn  > SOLIDWORKS PDM> Administration.

  • Navigera och expandera noden ”Users and Groups Management”.
  • Högerklicka på noden ”Users” och välj ”New User”.

  • I dialogrutan ”Add User”:

Om användarkontot redan finns med i listan, markera i rutan och välj användare. Användarkonton visas om de redan har lagts till i ett annat valv på samma arkivserver men inte har lagts till i det valv som du hanterar. Om användarkontot inte finns med i listan, välj ”New SOLIDWORKS PDM User”.

  • I dialogrutan ”New user” anger du användarens inloggningsnamn och klickar på ”OK”.

  • I dialogrutan ”Add Users” skriver du in användarens uppgifter.

Om du vill ge användaren samma rättigheter som en befintlig användare använder du listan ”Copy permissions and settings from User:”.

Välj den befintliga användaren så ärver den nya användaren alla behörigheter och grupper som den befintliga användaren har.

  • Klicka på ”Next”.

I ”User’s Properties” kan du även ställa in behörigheten för hur användaren kan arbeta i SOLIDWORKS PDM

  • Klicka på ”OK” för att slutföra processen. Du bör nu se användarlistan under noden ”Users”.

Klar!