Tillbaka

Hitta dina serienummer via My Products

Många ringer in till oss i supporten och frågar efter sina serienummer. Idag tänkte jag förklara hur ni hittar dessa på egen hand.

 

Vid köp av en ny licens kommer ofta ett nytt serienummer. I vissa fall ingår även andra produkter med egna serienummer. Som till exempel, för en SOLIDWORKS Professional med aktivt serviceavtal ingår en Visualize Standard, med ett separat serienummer. För att hitta dessa serienummer och slippa leta i inkorgen efter vårt välkomstmejl, så kan ni använda er av sidan My Products, där alla era produkter finns listade.

Serienummer

För att komma åt My Products behövs en administratörsroll i systemet DSx.Client Care. Det är där det styrs vem som har tillgång till era produkter och det som ingår i ett serviceavtal. Vet ni inte vem som är administratör i DSx.Client Care, kan ni kontakta oss så hjälper vi till. Ni kan läsa mer om detta i en av våra supportguider här.

Sedan är det bara för er administratör att gå in på My Products och logga in med sitt 3DEXPERIENCE ID, så kommer alla era produkter att synas där. För att få mer information om era licenser, till exempel se vilken dator som licensen är aktiv på, kan ni kontakta oss i supporten så hjälper vi till med det.

Emelie Laurent
Författare: Emelie Laurent, Product Specialist
Dela

Missa inget - Prenumerera på bloggen

Håll dig uppdaterad inom CAD, CAM, CAE, PDM och PLM

Prenumerera på bloggen
Loading