Tillbaka

Så administrerar du ditt SOLIDWORKS-konto i DSx Client Care

Denna vecka kommer en liten påminnelse om portalen DSx Client Care. Det är nu drygt två år sedan vi gick ifrån att administrera våra produkter i det som hette Admin Portalen. Idag hanterar man i stället sitt konto via portalen DSx Client Care och vi tänkte denna vecka passa på att påminna om denna.

Varför är det bra att påminna om DSx Client Care?

Via DSx Client Care kan man som administratör för sitt företag lägga till andra användare som kontakter, samt tilldela dem de roller de behöver. Rollerna låser upp olika nivåer av behörighet. Som ”vanlig” SOLIDWORKS-användare rekommenderar vi att man tilldelas rollen Support Restricted. Det räcker! Den roller låser upp så att användaren får tillgång till det som ingår i ert serviceavtal, som är kopplat till er SOLIDWORKS produkt. Det handlar bland annat om:

  • Tillåtelse att ladda ner installationsfiler via SOLIDWORKS Downloads
  • Tillgång till träningsmaterial via MySolidWorks
  • Möjlighet att certifiera sig

Hur går man tillväga?

Rollen Security Admin i DSx Client Care ger dig möjlighet att själv logga in i portalen och lägga till kontakter och roller. Detta kommer att förenkla i er vardag, då man annars blir utelåst ifrån de rättigheter ni har genom ert serviceavtal. Nedan har vi några guider som berättar mer om hur man lägger till nya kontakter och tilldelar roller:

Lägg till kontakter i DSx Client Care

Tilldela roller i DSx Client Care

Som admin har du även tillgång till sidan My Products, där man kan hitta information om sina SOLIDWORKS produkter. Detta skrev vi här i bloggen om för bara några veckor sedan, läs mer här!

Osäker på vilka som har rollen som Security Admin inom ert företag?

Kontakta vår support så hjälper vi er att kolla upp detta, alternativt tilldelar rollen till lämplig person!

Alice Berglund
Författare: Alice Berglund
Dela

Missa inget - Prenumerera på bloggen

Håll dig uppdaterad inom CAD, CAM, CAE, PDM och PLM

Prenumerera på bloggen
Loading